niedziela, 27 lipca 2014

Pomysły na dietetyczne dania z grilla. Rozpocznij lato bez irytacji z produktami OFF!


Skąd wiesz czy to sens jakiś ma,
By drogą iść bez powrotu?
Ogień, który płonął już zgasł,
A śmiech zamienia się w strach.

Musi być tak, jeżeli tylko tego chcesz.
Musisz wybrać dziś sam,
Chyba już wiesz, to tylko gra na czas. 
  
Idę dalej tam, gdzie zaprowadzi wzrok.
Wstaję, mimo tylu ran,
I znów do góry głowę.
 
Idę dalej, idę dalej sam.
Nie trzyma mnie tu nic!


Nie było mnie tu prawie miesiąc. Nowe obowiązki, lato w pełni, mało czasu, by znaleźć chwilę, żeby w pełni odpocząć, a co dopiero wygodnie rozsiąść się przed komputerem. Przede mną szalone dwa miesiące, więc dopiero wtedy powrócę do Was naprawdę :) Wybaczycie ? :)

Dzisiaj temat jedzenia. Od jakiegoś czasu bacznie przyglądam się swoim zachciankom i temu, na co mam ochotę, a co jest zdrowe i co mogłabym zjeść. Odżywiam się zdrowo, nawet bardzo zdrowo, stąd dzisiejszy pomysł na dietetyczne dania z grilla. Sezon na grilla uważam za otwarty i Wy pewnie też niejednokrotnie zastanawialiście się jak dobrze się bawić, nie zaprzepaścić diety i nadal świetnie się czuć :)
Co zatem jeść ?



Mięso i ryby.

1. Kurczak - z grilla smakuje wyśmienicie, a dodatkowo ma mało kalorii. Żeby pierś nie była sucha można
wcześniej przygotować mięso w marynacie, np. sos sojowy, łyżka miodu, sok z cytryny, 2 ząbki czosnku.

2. Chuda wołowina.

3. Ryby - podobnie jak mięso, przygotowujemy wcześniej. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy świeże przyprawy, np. pietruszkę, koperek i zawijamy w folię aluminiową, wkładamy do lodówki na całą noc. Przed umieszczeniem na grillu dobrze jest ponakłuwać folię, by tłuszcz mógł swobodnie wyciekać.

Warzywa i owoce.


google.com
1. Szaszłyki - zamiast karkówki, możemy wybrać niskokalorycznego kurczaka z dowolną ilością warzyw, np. paprykę, bakłażana, pieczarki, ananasa, cebulę, cukinię, a nawet krewetki czy tofu!

2. Kukurydza - ten pomysł świetnie się sprawdza na grillu, ale kolby wcześniej należy ugotować w osolonej wodzie, tak, by przed położeniem na grilla były miękkie.

3. Pieczarki - wcześniej pokrojone możemy ułożyć w folii aluminiowej, skropić oliwą i zawinąć, następnie położyć na grillu.

4. Ziemniaki w mundurkach - myjemy, ale nie obieramy, podobnie jak pieczarki, układamy w folii aluminiowej, skrapiamy oliwą i tak przygotowane zawiniątka układamy bezpośrednio na węglu.

5. Banany - zawijamy banany w folii aluminiowej i kładziemy na 10 minut na grillu.

6. Szparagi - myjemy i suszymy. Odkrawamy zdrewniałe końcówki. Oczyszczone szparagi skrapiamy oliwą i oprószamy solą. Kładziemy na średnio rozgrzanym grillu na 5 minut z każdej strony. W tym czasie dzielimy jogurt na dwie części. Jedną mieszamy z posiekanym pęczkiem szczypiorku, drugą z posiekanym koperkiem. Doprawiamy dipy solą i pieprzem. Dobrze upieczone szparagi będą miały konsystencję „al dente” i intensywnie zielony kolor.


7. Szaszłyki z melona, sera i szynki - wyrzucamy pestki z melona. Z miąższu wycinamy kulki specjalną łyżeczką (jeżeli nie mamy takiego narzędzia, kroimy miąższ w kwadraty). Ser kroimy w grubą kostkę. Plastry szynki przekrawamy wzdłuż na pół i zwijamy w małe ruloniki. Na bambusowe patyczki do szaszłyków średniej długości nadziewamy na przemian kulki z melona, ruloniki z szynki i kostki sera. Gotowe szaszłyki przed podaniem kładziemy na średnio rozgrzanym grillu na ok. 5 min.




google.com


8. Papryka faszerowana - myjemy dokładnie papryki, szczególnie w miejscach zielonej łodygi - tam zawsze zbiera się piasek. Przekrawamy papryki nożem na 3/4 wysokości tak, by zielona łodyga wraz z częścią papryki była przykrywką dla faszerowanego warzywa. Wyjmujemy z każdej papryki ziarna i białe końce. Idealnie nadaje się do tego łyżka stołowa. Przyprawiamy papryki oraz ich przykrywki solą i świeżo mielonym pieprzem. Polewamy lekko oliwą. Do miski przekładamy twarożek śmietankowy. Obieramy czosnek i cebulki szalotki. Kroimy drobno i dodajemy do serka. W następnej kolejności siekamy natkę pietruszki oraz kilka igieł rozmarynu i też dodajemy do miski z nadzieniem. Wszystko dobrze mieszamy. Nakładamy nadzienie do każdej papryki tak, by zbyt mocno nie wystawało. Przykrywamy papryki i zawijamy każdą sztukę w arkusz folii aluminiowej. Kładziemy papryki na ruszcie i opiekamy powoli na średnim ogniu. Warto po 15 minutach grillowania nakryć papryki metalową miską, dzięki temu warzywa dobrze wypieką się w środku. Gotowe papryki zdejmujemy z rusztu, odwijamy z folii i układamy na półmisku. Polewamy oliwą i dekorujemy gałązkami natki pietruszki.


Dietetyk Kaja Karwowska przedstawia kilka podstawowych zasad zdrowego grillowania:


google.com

1. Wybieraj mięso najwyższej jakości, najlepiej: drób, chudą wołowinę, ryby.

2. Przed pieczeniem mięsa zamarynuj je, dzięki czemu stanie się ono bardziej kruche, a czas czas grillowania ulegnie skróceniu.

3. Przed rozpaleniem grilla oczyść ruszt z pozostałości spalonego tłuszczu i starych potraw.

4. Zadbaj o to, aby wszystkie serwowane na ruszt potrawy miały temperaturę pokojową.

5. Do rozpałki nie dodawaj drewna drzew iglastych, igieł, szyszek ani papieru, ponieważ wpłynie to niekorzystnie na finalny smak potrawy.

6. Aby nadać pieczonym potrawom bogatszy zapach, rzuć na rozżarzone węgle gałązki tymianku, rozmarynu lub kopru włoskiego.

7. Nie grilluj mięsa i innych produktów zbyt długo. Powoduje to, że potrawy stają się suche i ciękostrawne oraz tracą swoje wartości odżywcze.

8. Nie umieszczaj potraw wymagających dłuższego czasu grillowania bezpośrednio na ruszcie, ponieważ kapiący na tłuszcz węgiel powoduje wytwarzanie szkodliwych dla zdrowia związków.

9. Do przyrządzania bezpośrednio nad żarem wykorzystaj wyłącznie te produkty, które opieka się krótko, np. pieczywo czy niektóre warzywa.

10. Grillowane mięsa i ryby jedz z dużą ilością warzyw (grillowanych, świeżych lub w postaci sałatki). Zawarte w nich witaminy zneutralizują wprowadzone do organizmu szkodliwe związki, zabezpieczą przed działaniem wolnych rodników.


Inne pomysły na dania z grilla:

  
Sałatka z grillowanym kurczakiem i szpinakiem (300 kcal) 



smakuje.blox.pl

Składniki (3 porcje): szpinak baby, granat (ziarenka z jednej małej sztuki), czerwona cebula (1 średnia sztuka), grillowana pierś z kurczaka (1 duża), świeży ananas, makaron gemelli (60 g);

Sos: oliwa z oliwek (4 łyżki), musztarda (1 łyżeczka), sok z cytryny (1 łyżka), miód (1 łyżka), sól, pieprz;
  
Przygotowanie: rozgrzać grill lub patelnię grillową. Lekko posmarować oliwą z oliwek i następnie położyć plastry ananasa. Piec ok. 4 minut z każdej ze stron.
Upieczonego ananasa pokroić na mniejsze kawałki i połączyć ze szpinakiem, granatem, pokrojoną piersią kurczaka i cebulą. Dodać sos. Całość wymieszać.

300 kcal; białko: 18 g; tłuszcz: 12,5 g; węglowodany: 31,5 g; błonnik: 7,4 g


Burger z łososia oraz sałatką z awokado (250 kcal) 

 

zmiksowani.pl

Składniki na burgery (na 6 sztuk): filet z łososia (ok. 500 g), czerwona fasola z puszki (1 puszka),
szczypiorek (2 łyżki), oliwa z oliwek (1 łyżka), cebula, sól, pieprz, czosnek, papryka mielona;

Składniki na sałatkę (na 6 porcji): rukola (1 opakowanie), dojrzałe awokado (1 sztuka), pomidorki cherry (150 g), prażone pestki słonecznika (garść), jogurt naturalny (1 opakowanie), sól, pieprz, bazylia, sok z cytryny;

Przygotowanie: filet z łososia zmielić, wymieszać z opłukaną i rozgniecioną fasolką. Doprawić do smaku szczypiorkiem i przyprawami. Na patelni wlać oliwę i dodać czosnek. Smażyć przez kilka minut, następnie wymieszać z łososiem i fasolką. Uformowane burgery grillować około 3 minut po każdej ze stron.
Burgery podawać z sałatką z awokado.

250 kcal; białko: 22,4 g; tłuszcz: 12,8 g; węglowodany: 11,4 g; błonnik: 9,1 g



Sezamowe kuleczki krewetkowo-wieprzowe z grilla (241 kcal) 
  


wygodnadieta.pl

Składniki na kuleczki (4 porcje): krewetki tygrysie (5 sztuk, 60 g), polędwiczka wieprzowa (200 g), sos rybny (5 g), sos sojowy (1 łyżka), sos ostrygowy (1 łyżka), sos Worchester (1 łyżka), czosnek (1 ząbek), kolendra (100 g), czerwona papryka chili (1 sztuka), sezam (50 g);

Sałatka: papryka pomarańczowa (1 sztuka), papryka czerwona (1 sztuka), pomidor (2 sztuki), sałata lodowa (1 sztuka), cebula (1 sztuka), ogórek (1 sztuka), sos Sambal Oelek (50 g), sos rybny (1 łyżka), kolendra (50 g);

Przygotowanie: krewetki obrać z pancerzy, dokładnie oczyścić i umyć. Następnie krewetki zmielić z polędwiczką wieprzową, dodać posiekaną drobno papryczkę chili, czosnek i świeżą kolendrę. Doprawić do smaku sosami i formować kuleczki po czym obtoczyć je w sezamie i grillować na grillu pod przykryciem ok. 20 minut.
Warzywa na sałatkę posiekać w drobne paski. Z pasty Sambal Oelek, soku z cytryny i sosu rybnego przygotować dressing.
Pokrojone warzywa wymieszać z dressingiem przed podaniem i posypać grubo pokrojoną kolendrą.

241 kcal; białko: 21,3 g; tłuszcz: 9,6 g; węglowodany: 20,4 g; błonnik: 6 g



Grillowany filet z dorsza po śródziemnomorsku (160 kcal) 
  


fitness.sport.pl

Składniki: filety z dorsza (400 g), opakowanie pomidorów koktajlowych (250 g), 10 szt. czarnych oliwek, szalotka, 3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin, sok z połowy cytryny, świeże liście bazylii, świeże gałązki tymianku, świeżo zmielony pieprz, sól morska, folia aluminiowa: 4 kawałki;

Przygotowanie: pokrój pomidorki na połówki bądź ćwiartki. Poszatkuj oliwki, szalotkę i zioła. Wymieszaj warzywa z ziołami, solą, pieprzem i oliwą.
Na folii układaj kawałki fileta z dorsza, oprósz solą i pieprzem, skrop cytryną, a na wierzchu ułóż warzywa (1/4 przygotowanej mieszanki). Zawiń folię i grilluj na ruszcie około 8-10 minut.

160 kcal; białko: 18,4 g; tłuszcz: 8,6 g; węglowodany: 3 g; błonnik: 1 g


Grillowana cebula faszerowana kaszą kuskus z pieczarkami i papryką (271 kcal)

 

fitness.sport.pl

Składniki: Duża cebula, kasza kuskus 3 łyżki, ok. 35 g suchej masy, pieczarki (100 g), ćwiartka papryki, łyżeczka oliwy z oliwek, koperek, sól, pieprz;

Przygotowanie: kaszę zalewamy osolonym wrzątkiem. Z cebuli ścinamy wierzch i dół, wydrążamy środek. Na rozgrzanej patelni podsmażamy drobno pokrojone: pieczarki, paprykę i wydrążoną cebulę (5 minut), dodajemy kaszę i koperek, doprawiamy wszystko do smaku. Farszem napełniamy przygotowaną cebulę, następnie grillujemy około 5, 10 minut.

271 kcal; białko: 10,5 g; tłuszcz: 6,2 g; węglowodany: 42,2 g; błonnik: 7,6 g


A co zrobić, gdy wybieramy się na imprezę w plenerze, na grilla albo na wakacje i chcemy czuć się dobrze ? Nie ma nic gorszego od latających meszek albo komarów koło nosa - bądźmy bezpieczni - mój wybór to produkty marki OFF! 

Właśnie rozpoczęła się akcja pt.:

 Rozpocznij lato bez irytacji z produktami OFF!



Każdy lubi spędzać czas na świeżym powietrzu na swój sposób. Jedni wybiorą aktywne formy rekreacji, inni rodzinny piknik albo spokojne i beztroskie leniuchowanie z przyjaciółmi. Jednak niezależnie od wyboru, co roku powraca ten sam problem – irytujące owady, które potrafią zepsuć każdy pobyt na świeżym powietrzu. Produkty marki OFF!, w zależności od potrzeb i warunków, skutecznie ochronią przed dokuczliwymi komarami, kleszczami i innymi owadami latającymi, przez cały letni sezon. 
 
Zróżnicowana gama produktów OFF! to skuteczna ochrona przed owadami dla osób o różnych potrzebach. Stężenie substancji aktywnej w preparatach jest różne, dzięki, czemu produkty różnią się długością ochrony oraz tym, przeciw jakim owadom działają. Na wieczorny spacer po parku wskazany będzie najpopularniejszy produkt OFF! o standardowym czasie działania, natomiast na kilkugodzinną wycieczkę rowerową lub zabawę przy ognisku należy wybrać preparat, który będzie ochraniał znacznie dłużej, np. z gamy MAX: Protection Plus lub Tropical.



produkty off przeciw komarom i insektom



Ważne jest także to, przed jakimi owadami produkt ma chronić. Przed wyprawą do lasu, na łąkę lub na tereny o dużym natężeniu występowania owadów, warto użyć preparatu o szerokim spektrum ochrony przed różnymi owadami, nie tylko komarami. W lasach szczególnie ważna jest ochrona przed kleszczami przenoszącymi groźne choroby. Wybierając się na wycieczkę w dalekie, egzotyczne miejsca trzeba pamiętać o ochronie, również przed komarami tropikalnymi.

Produkty OFF! dają dużą wygodę użytkowania. Atomizery oraz standardowe aerozole zapewnią szybką i łatwą aplikację. Przeznaczone są do równomiernego nanoszenia zarówno na skórę jak i ubranie. Często cienka warstwa materiału nie stanowi dla owada przeszkody, zatem nawet, gdy rękawy i nogawki zakrywają wszystkie części ciała, można zabezpieczyć się podwójnie. Aerozole suche, z zawartością mączki kukurydzianej, to bardzo komfortowa forma aplikacji na skórę – są szybkie i łatwe w zastosowaniu, a skóra pozostaje sucha i nieklejąca się. Preparaty w żelu zapewnią łatwą i szybką aplikację.  

OFF! FAMILY CARE Junior dodatkowo posiada właściwości pielęgnacyjne i może być stosowany u osób z delikatną skórą oraz alergików. Żel OFF! AKUT po ukąszeniu do miejscowej aplikacji, łagodzi nieprzyjemne skutki i pielęgnuje skórę.


A jak Wy sobie radzicie na imprezach na świeżym powietrzu, jakie produkty wybieracie, co jecie, odstępujecie od diety ? :)




15 komentarzy:

  1. Szaszłyki z grilla uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mnie naszła ochota na kukurydzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny wpis kochana!!!! uwielbiam wegetarianskie dania z grilla, Twoje propozycje bardzo przypadly mi do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ja uwielbiam grilla :) mogłabym go jeść chyba codziennie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam mniam, pyszny ten post! :) Schrupałabym co drugie zdjęcie!

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż się głodna zrobiłam :D Gdyby jeszcze ktoś mi takie pyszności ugotował :D

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie kurczak, cukinia i papryka to must have na grilla :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. My sezon grillowy zaczęliśmy w tym roku bardzo wcześnie bo już w kwietniu. Ale jak najbardziej na zdrowo :) Królują grillowane warzywa i pierś z indyka czy kurczaka, ostatni hit makrela z grilla w folii :) Już zapomniałem jak kiełbasa z grilla smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lato jest moją ukochaną porą roku, ponieważ właśnie można grillować i robić takie przepyszne dania. Aż mi ślinka pociekła. To co uwielbiam to właśnie rybki z grilla. Pstrąg, dorsz to to co kocham.
    Pozdrawiam i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe przepisy :) Bardzo żałuję, że wcześniej nie wpadłam na pomysł tych szaszłyków z melonem, uwielbiam takie mieszanki smaków. Ale zazwyczaj i tak kończę na daniach bardzo "tradycyjnych", jednak trzymam się tego, że raz kiedyś to wszystko można. Rezygnuję tylko z pieczywa, choć pasuje idealnie, ale grill ma to do siebie, że zazwyczaj jest wieczorem, kiedy to chleba staram się już unikać. Zastępuję je górą sałatki, najlepiej sezonowej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczak, ryba i kukurydza z grilla są prze świetne, mogłabym jeść jeść i jeść ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. warzywa zielone:)

    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=24648109

    OdpowiedzUsuń
  14. W końcu coś dla mnie! Palce lizać! A do tego hamak i jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ukochany grill! wspaniała inspiracja, palce lizać!

    OdpowiedzUsuń