poniedziałek, 20 stycznia 2014

TRX - pomysł na trening.

źródło: tumblr.com
Dzisiaj już mogę powiedzieć, że powtórnie wkręciłam się w wir treningów. Od czwartku mam za sobą już trzy, także daję czadu. Ale nie chcę znów przesadzić, więc... Dzisiaj odpoczywam :)

Co się wydarzyło na ostatnim treningu?

Bardzo wymagająca rozgrzewka - około dzisięciominutowe rozgrzanie wszystkich stawów, podskoki w miejscu, bieg narciarski i skakanka.
Potem ćwiczenia ogólnorozwojowe - brzuszki do siadu, pompki i przysiady.
Następnie ćwiczenia na plecy i nogi - wykroki na TRX, swingi z kettlem.
Pompki na piłce, ćwiczenia barków, spinanie brzucha, połączone z ćwiczeniami na dolną część grzbietu.
Przerwa 5 minut w postaci skakania na skakance.
Trening bokserski, pady i obrona przed uderzeniem.

Ogólnie wyszłam zmordowana i szczęśliwa, że w końcu "jestem w domu" :) Jeszcze raz Wam napiszę, że nie ma nic lepszego od przerwy w treningach. Jestem naładowana pozytywną energią na samą myśl o następnym, nie mogę się doczekać. Znowu się pojawiły zakwasy, które czuję nawet dzisiaj, ale chyba to normalne. Dzisiaj mam dzień regeneracji i słodko sobie odpoczywam w ten zimowy wieczór :)


Ćwiczenia na TRX.


Z racji tego, że w tym cyklu będę wykonywać więcej ćwiczeń na brzuch, bo mam taki skromny plan, żeby porządnie dopracować go do sierpnia, ale również mam zamiar robić zdecydowanie więcej ćwiczeń na TRX, do czego również chciałabym Was zachęcić.


źródło: tumlbr.com
W zasadzie z tego co sama zauważyłam i z tego, co wyczytałam, gdy zaczynałam interesować się TRX, mogą one zastąpić całą siłownię. Taśmy i ciężar naszego ciała, ćwiczenia na nich wykonywane mogą zdziałać cuda i wzmocnić naszą sylwetkę. Przede wszystkim bardzo poprawiają koordynację i równowagę. I oczywiście ćwiczenia na TRX to świetna zabawa. Polecam Wam ćwiczenia w grupie - niewielkiej, np. czterosobowej. Dużo śmiechu, ale też dużo bólu - satysfakcja gwarantowana :)
 
Jakie ćwiczenia można wykonywać na TRX?

Wszystkie, które zaangażują mięśnie całego ciała. Taśmy podwiesza się do sufitu, lub jak zauważyłam na jednej z siłowni, można je zamontować przy drzwiach.





Najlepsze ćwiczenia według mnie to:

- przysiady - szczególnie na jednej nodze. Z tego względu, że wiele osób ma problemy z kolanami, może odczuwać ból przy klasycznych pistolsach. Tutaj - tego bólu się nie czuje, przysiady na jednej nodze działają cuda z naszymi pośladkami. Podnoszą je i co najważniejsze - pomagają pozbyć się cellulitu, który tak często występuje u kobiet na tylnej części ud. Polecam!
- pompki - klasyczne pompki ze stopami podwieszonymi na linach. Zadanie możemy sobie utrudnić, gdy będziemy wykonywać ćwiczenie, które polega na przyciąganiu kolan do klatki piersiowej, prostowaniu i robieniu pompek. Super sprawa! 



źródło: youtube.com

 
 
Skąd się wzięły TRX?

"Trening w zawieszeniu wymyślono w plenerze. Żołnierze elitarnej amerykańskiej jednostki wojskowej Navy Seals, wyjeżdżając na misję do Afganistanu, nie mogli zabrać ze sobą dużych i ciężkich przyrządów do ćwiczeń. A przecież nawet na pustyni musieli dbać o formę. Zaczęli więc trenować na… linach do spadochronów

źródło: tumblr.com
Efekty były lepsze niż po regularnych ćwiczeniach na siłowni. Dlaczego?
Podczas treningu na linach przyjmujemy bardzo niestabilne pozycje: mocno pochylamy się w przód lub w tył, balansujemy na jednej nodze albo obie stopy mamy przymocowane do taśm.

By utrzymać równowagę podczas takich figur, trzeba napiąć mięśnie całego ciała. Dzięki temu trening działa wszechstronnie. A szczególnie intensywnie pracują mięśnie brzucha, które stabilizują tułów."

Z tego, co się dowiedziałam jest około 700 kombinacji ćwiczeń na TRX. To sprawia, że trening nie nudzi się szybko. Możemy dowolnie zmieniać ćwiczenia, na każdym treningu wykonując inne, co sprawi, że nie będzie on motonny, ale bardzo efektywny, bo ćwiczymy z dużym ciężarem - ciężarem własnego ciała.

Co więcej, fakt, że TRX są łatwe do przechowania, można spokojnie je ze sobą wszędzie zabrać.


Poniżej przedstawiam Wam filmik z aż 70 kombinacjami!


 źródło: youtube.com



Najciekawsze i najbardziej znane ćwiczenia, które również sama wykonuję:


źródło: tumblr.com
- pompki, o których już pisałam - zaawansowani mogą pokusić się o pompki pionowe
- wykroki
- podciąganie w górę z leżenia
- ćwiczenia na brzuch:
plank - utrzymanie pozycji w podporze  
spięcia brzucha klasyczne lub boczne - przyciąganie kolan w podporze do klatki piersiowej lub do boku
- ćwiczenia na biceps - uginanie przedramion
- ćwiczenia na triceps - wyprosty przedramion

Ja powoli zbieram sprzęt, dysponuję póki co wolnymi ciężarami, kettlami, piłką lekarską, drążkiem. W zasadzie mam wszystko, co jest mi potrzebne do wykonania treningu w domu. Ale coraz częściej myślę o stworzeniu w domu mini-siłowni. Myślę również o zakupie TRX, żeby już nie jeździć na siłownię, chociaż trening na siłowni też ma swój urok :)




A Wy próbowaliście kiedyś swoich sił na TRX? Ćwiczycie regularnie?

Poniżej filmik z najlepszymi ćwiczeniami na TRX!


źródło: youtube.com




 
 
 "Powiedz mi czy to ma sens i
Powiedz, komu to potrzebne?
Że poróżnia nas byle bzdura, byle syf
I wszystko kończy się gniewem...

 Od zawsze lojalność sobie ceniłem w ludziach."
 

36 komentarzy:

  1. Mi się marzy zaraz obok porządnych hantli i piłki taki TRX:) Wtedy to bym zaszalała dopiero:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprawa, na razie kolekcjonuję ciężarki. Po troszkę do celu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powolutku... Ja do zakupu przymierzam się od kilku dobrych miesięcy :) Wszystko wymaga czasu :)

      Usuń
  3. Jak wrócę do formy po przeziębieniu to może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam Ci kulić TRX na allegro. Obserwuj oferty. Czasem jest cały zestaw ( książeczka, DVD,przedłużki - do zawieszenia i do drzwi, zapasowe klamry)za 190 zł. :-) TRX świetna sprawa:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuję już od dłuższego czasu i chciałabym je kupić już w przyszłym miesiącu, ale póki co zbieram opinie. Na Allegro widzę jedne, które są warte uwagi - firma Profit360. Najbardziej zależy mi na możliwości zamocowania w drzwiach, nie w suficie, dlatego szukam takich właśnie z taką możliwością. A Ty masz jakieś sprawdzone? Jeśli tak, to daj mi proszę namiary.

      Usuń
  5. P.S "literówa"- kupić. Fajny jest zestaw militarny( ten oliwkowy , nie klasyczny żółty:-). Militarny już sprawdzony. Nic tam nie zardzewieje i można zapakować do plecaka.

    OdpowiedzUsuń
  6. 13-stka jest szalenie trudna. Pozycja "I" dla zaawansowanych. Ramiona proste. Lepiej zacząć od "Y" ćw.8. "T" -ćw. 9. najłatwiejsza, chociaż dużo osób woli "Y", tak jakoś jest dla nich prosty na początku;-). Igreka fajnie poczujesz. Robi zakwas. Z "I" trzeba uważać. Musisz mieć bardzo mocne ramiona!!
    FILMIK JEST ŚWIETNY - aż chce się go przećwiczyć;-)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, mam to samo. Zawsze kombinuję na siłowni coś nowego :) I cokolwiek nowego znajdę to aż chce mi się go przećwiczyć :) A z ćwiczeniami nie mam problemu - wszystkie już w tej chwili wychodzą w miarę płynnie.

      Ale dzięki za opinię i komentarz! Twoje rady są zawsze bezcenne :)

      Usuń
  7. Ćwiczę od maja i efekty są bardzo fajne. Najbardziej lubię wiosłowanie oraz Y na bosu. Natomiast ćwiczenia na brzuch u mnie zupełnie odpadają :/ zamiast katować brzuch to mam zmasakrowane ręce. Coś zaczyna się dziać z brzuchem dopiero po 20 powtórzeniach... Zupełnie bez sensu :/ Ale za to nogi można na tym nieźle zdewastować zakrokiem + wyskok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też widzę u siebie, że ćwiczenia na TRX dają świetne rezultaty. Może źle wykonujesz te ćwiczenia na brzuch? Ja zawsze czuję brzuch, a ręce mniej. Ale może dlatego, że górę mam dość silną.

      Usuń
    2. Na 100% dobrze robię ;) Często robiłam to z trenerem więc pilnował żeby było wszystko ok. Akurat ja mam słabą górę i ręce mi szybko siadają, ale za to brzuch jest mocny. Gdyby nie oponka to pewnie było by co pokazać :D

      Usuń
  8. Nie ćwiczyłam nigdy z taśmami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyższy czas spróbować :) Uwierz mi - jak zaczniesz nie będziesz mogła przestać :)

      Usuń
  9. Haha, a ja zawsze tak się "czaję" kiedy koło TRX-ów przechodzę;P Najlepiej jak nikt nie patrzy co robię to sobie coś tam poćwiczę. No bo co by było jakbym się wywaliła przy "publiczności" - wstyd heheh;) - Taki ze mnie boidudek!:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie niepotrzebnie przejmujesz się takimi rzeczami. Ważne, żeby spróbować i zacząć ćwiczyć :) Naprawdę polecam! :)

      Usuń
  10. chciałabym mieć bo mega mi się podoba ale chyba mam za mało miejsca na to.szkoda że nie mam gdzie się na to zapisać:):)
    kup nie będziesz żałować!:
    miłego relaxu w wieczór wolny od treningu!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam TRX, bez wątpienia jest to moja miłość od pierwszego ćwiczenia, która sprawdziła się nawet podczas wakacyjnego wyjazdu.

    OdpowiedzUsuń
  12. kiedyś już o tym słyszałam i bardzo mi się spodobało, niestety u mnie na siłowniach nie znajdzie się takich bajerów . a zakup takich taśm też nie mały wydatek :(

    OdpowiedzUsuń
  13. TRX to ciekawa propozycja na trening, koniecznie przetestuję na sobie trening z taśmami.

    OdpowiedzUsuń
  14. taśmy TRX mijam na siłowni już od dawna i.. właśnie, jak na razie tylko mijam. jakoś zawsze głupio jest mi podejść do ludzi, którzy ćwiczą na nich już od dłuższego czasu a ja nie wiem za co się złapać haha;) chyba pora się przełamać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przełam się i spróbuj. Nie przejmuj się ludźmi. Zagadaj, podpytaj. Ci, którzy tam ćwiczą na pewno z chęcią udzielą Ci rad. I się nie bój :) Zawsze możesz podpytać też trenera, który akurat jest na siłowni, że chciałabyś zacząć i żeby Ci pokazał co i jak :) Do odważnych świat należy! Ja też zaczynałam kompletnie od zera i ludzie, którzy ćwiczą na trx też się kiedyś uczyli :) Nie przejmuj się i działaj! :)

      Usuń
  15. zakochałam się w TRX kilka miesięcy temu :) a teraz jak wiem, że jego geneza jest w linach spadochronowych to już w ogóle :) dzięki za fajny artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  16. też jestem ostatnio tak zmotywowana, że najchętniej non stop bym ćwiczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  17. może kiedyś znajdą się w moim wyposażeniu :) na razie chcę zainwestować w hantle :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trx to świetny wynalazek ! Po pierwszych zajęciach dojście do szatni sprawiało mi problem - teraz to już czyta przyjemność . Kiedy tylko mam chwilkę korzystam z zajęć na TRX .

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim wyposażeniu na razie hantelki, a potem zobaczymy. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakiś rok temu jak chodziłam na siłownię poznałam TRX i przepadłam wtedy :) Można za ich pomocą zrobić świetny trening całego ciała, który jest naprawdę wyzwaniem:)

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja się zastanawiam czy TRX da się jakoś w domu zamontować? Najlepiej tak, aby przypadkiem przy ćwiczeniach nie upaść glebe... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dla Ciebie dobrą wiadomość :) TRX można zamontować w domu. Przy zakupie zwracaj uwagę właśnie na tą możliwość. Są wyposażone w jakby "poduszeczkę", po założeniu je na drzwi i po ich zamknięciu można ćwiczyć tak samo jak przy zawieszeniu ich w suficie.

      Usuń
  22. Tak się składa, że dostałam TRX na gwiazdkę i UWIELBIAM go :) W każdym treningu choć jedno ćwiczenie musi być na podwieszeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej! Mam dla ciebie coś fajnego:
    http://www.youtube.com/watch?v=KgJAliscmKU
    38 minut prostego treningu TRX.
    Zrobimy małe modyfikacje.Zastąp single leg squat zwykłym plie albo wypadem.wykrokiem w tył. Sprinter - 5 minuta- to ćwiczenia świetne na środek treningu- zamieniłabym je z wyciskaniem na klatkę - 14 minuta 30 sekunda-15 minuta.

    OdpowiedzUsuń
  24. Single leg squat mocno obciąża kolano.Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Taśmy się bardzo przydają w treningach. Można ja przyczepić na drzewie i poćwiczyć na świeżym powietrzu.

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny post bardzo fajnie wszystko opisane fajnie się czyta
    pozdrawiam i zapraszam na bieg do Gdańska 28 maja. Bieg jest w połowie charytatywny więcej inf tutaj http://warriorsrun.com.pl

    OdpowiedzUsuń