czwartek, 30 października 2014

Sposoby na podniesienie poziomu energii w ciągu dnia.

Ostatnie dni mijają w zastraszającym tempie. Czy Wam też tak szybko mija czas ? :)
Mam dla Was dwie niespodzianki. Oprócz tego, że posty będą pojawiać się częściej, mam dla Was jeszcze jedną dobrą nowinę - niedługo - za parę dni, zostanie ogłoszony konkurs, dzięki firmie GAL, także śledźcie bloga i bądźcie czujni :)

Dzisiaj mam dla Was kilka pomysłów jak podnieść poziom energii w ciągu dnia. Ostatnio trafiłam na świetny artykuł i dał mi dużo do myślenia. Myślę, że warto te pomysły wypróbować, bo niektóre z nich, o ile nie wszystkie (jeszcze nie wiem) naprawdę działają ! :)


Garść orzechów.
tumblr.com
Pomimo dnia pełnego wrażeń, jeśli po kilku kawach czujesz się zmęczony, sięgnij po orzechy. To prawdziwa bomba pełna magnezu. Magnez ma kluczowe znaczenie podczas wytwarzania energii w organizmie. Poprawia koncentracje, myślenie i koi nerwy, a jego niedobór skutkuje zmęczeniem. Zamiast kolejnej kawy, która wypłukuje magnez, wybierz orzechy, pestki słonecznika, dyni albo otręby.


Świeże powietrze.
Nic tak nie dodaje energii jak podmuch chłodnego wiatru. Tlen dodaje energii i poprawia samopoczucie. Wstań, wyjdź na zewnątrz, przespaceruj się kilka minut. Oddychaj głęboko.  
 

Przewietrzenie pomieszczenia.
Jeśli w danej chwili nie możesz wyjść, po prostu otwórz okno. Wysoka temperatura sprawia, że jesteśmy senni. Chłodniejsza temperatura w pomieszczeniu pomaga spalić więcej kalorii, organizm pompuje więcej krwi, stajemy się bardziej aktywni i energiczni. Badania wykazały, że pracownicy są znacznie bardziej wydajni, gdy temperatura w biurze jest obniżona do 24 stopni - latem i 22 stopni - zimą.


Zielona herbata. 
Nie od dziś wiadomo, że zielona herbata jest zdrowa. Dodatkowo odpowiednio zaparzona stawia na nogi skuteczniej niż kawa. Zawiera teinę, która jest odpowiednikiem kofeiny, poprawia koncentrację i pobudza. Zieloną herbatę zaparzamy od 4 do 5 minut. Kolejne napary działają uspokajająco i wyciszająco.


Owoce leśne.
Zarówno te dostępne latem, ale również mrożone - czerwone, niebieskie i fioletowe - porzeczki, maliny, borówki,  jeżyny) zawierają antocyjany, czyli przeciwutleniacze, które szybko podnoszą poziom energii.


źródło: tumblr.com
Sprzątanie.
Nic tak nie pobudza jak porządki ! :) Uporządkuj biurko i meble, które Cię otaczają. Zbierzesz myśli, gdy wokół nie będą rozpraszać drobiazgi.


Czerwony kolor.
Sprawdź jak działają na ciebie czerwone rzeczy wokół. Naukowcy z Uniwersytetu w Rochester w stanie Nowy Jork twierdzą bowiem, że otaczanie się czerwonymi rzeczami potrafi skutecznie pobudzić nasz umysł, a przy okazji podkręcić pewność siebie. 


Woda.
Po prostu napij się wody. Chwilowy niedobór wody sprawia, że mamy problemy z koncentracją. Ponad 70% mózgu składa się z wody i to od niej zależy przewodzenie impulsów nerwowych, czyli jakość naszego myślenia. Pij wodę regularnie przez cały dzień, tak by na dobę wypić 1,5 l - 2 l wody. Zawsze miej przy sobie małą butelkę wody.


Węglowodany złożone.
Czyli m.in. makarony i pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, a także rośliny strączkowe - groch, fasola, ciecierzyca, soczewica. Naukowcy z Uniwersytetu w Sydney w Australii udowodnili, że osoby jedzące posiłek zawierający węglowodany złożone, dostarczają odpowiednią dawkę glukozy do mózgu i mają dużo energii. Badania Australijczyków wykazały również, że ludzie będący na diecie niskowęglowodanowej są w gorszym nastroju i częściej mają problemy z pamięcią niż ci, którzy regularnie przyjmują węglowodany złożone. Dzieje się tak dlatego, że organizm wolno je wchłania i dzięki temu cukier we krwi utrzymuje się na stałym poziomie.  


Napoje energetyczne.
Reklamy przekonują nas, że podnoszą poziom energii. Poza tym, że sprzyjają tyciu - są słodzone cukrem lub
syropem glukozowo-fruktozowym, działają bardzo krótko. Po wypiciu napoju energetycznego szybko spada jednak poziom energii i mamy do czynienia z deficytem energetycznym. Dopada nas w efekcie większe zmęczenie, niż wcześniej.


Guma do żucia.
źródło: tumblr.com
Miętowa, bez cukru lub miętowe cukierki. Nie chodzi o samo żucie, ale o zapach. Jak twierdzą amerykańscy naukowcy, aromat mięty pobudza oraz zwiększa energię fizyczną i psychiczną. Poza tym mięta pomaga się skoncentrować. Żucie gumy poprawia sprawność naszej pamięci. Udowodnili to naukowcy z Uniwersytetu w Newcastle w Anglii, badając dwie grupy uczestników. Badani żujący gumę osiągali w teście o 37% lepsze wyniki niż ci, którzy rozwiązywali go bez żucia. Jak to możliwe? Ruchy żuchwy podczas żucia zwiększają przepływ krwi do mózgu, co poprawia jego utlenienie. 


Sport.
Pod każdą postacią. Czy muszę to wyjaśniać wszystkim tu obecnym ? :)




  
źródło: http://www.kobieta.wp.pl 



A Wy jakie macie sposoby na podwyższenie poziomu energii w ciągu dnia, w pracy lub po pracy ? :)


 

21 komentarzy:

  1. dla mnie jedzenie co 3 godziny powoduje ze energia utrzymuje sie na stalym pozniomie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zdecydowanie wolę mniej i częściej. Po jednym dużym posiłku zawsze byłam śpiąca :D

      Usuń
  2. Energia będzie jak się człowiek wyśpi :). Uwazalabym też z czerwonym, bo niestety wzmaga apetyt, dlatego wiele firm żywnościowych ma ten kolor w logo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne porady :) U mnie najlepszy sposób to dobry trening.. ostatnio stosuję taki z użyciem dyni :) zapraszam i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Najgorszym jest ulec chwili obniżenia energii i na przykład rozsiąść się w fotelu czy położyć się - podnieść się po tym jest niezwykle trudne ;) w takich chwilach staram się właśnie sama napędzać i pokonać chwilę słabości - tak jak naisałaś, sprzątanie czy nawet ugotowanie czegoś jest świetnym wyjściem! A sport? Cóż, jest lekarstwem na całe zło! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, właśnie niedawno miałam chwilę senności :D Ale wzięłam się za sprzątanie i energia powróciła. Dokładnie tak jak piszesz ! :D

      Usuń
  5. dla mnie najlepszy jest sport :D mogę być jakaś zmęczona, leniwa, ale wystarczy, że wezmę się za trening, a energia wraca ze zdwojoną siłą :D

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie też chyba ruch/spacer/zielona herbata najlepiej działa, bo w sumie kawy bardzo mało piję, a energetyków nie ruszę :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Czerwony kolor to jest to!
    Zamiast napojów energetycznych polecam Ci japońską , zieloną herbatę – MATCHA!!!!
    Jutro piekę muf finy z Matchą.
    Relacja wyląduje na blogu!
    Zapraszam na słodycze podkręcające metabolizm i stymulujące aktywność mózgu!!!
    BUZIACZKI
    P.S tylko niech wyjdą bez zakalca;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowita jesteś !! Mój Mentor :* Kochana ! Dzięki :D

      Usuń
  8. Super konkurs!
    Jak fajnie!
    GaL – ma bardzo dobre trany;-)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Na mnie najlepiej działa sałatka z różnorodnej bomby warzywnej + duża porcja mięsa wołowego = mega dużo energii :) Sprzątanie niestety w każdej postaci mnie usypia :D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz i Twoja wizyta tutaj to dla mnie zaszczyt :) Wpadaj częściej. Pozdrawiam ! :)

      Usuń
  10. Cześć. Masz świetnego bloga, zamieszczasz dużo cennych informacji. Jednak naszła mnie pewna wątpliwość, a mianowicie: ćwiczę regularnie od 3 lat, początkowo były to ćwiczenia z Chodakowską, bieganie, różnego typu full body workout z youtube, wzmacniające, głównie w domu bez obciążenia. Ostatnio zaczęłam ćwiczyć na siłowni. Wykonuję trening opisany przez Ciebie na blogu, a dokładniej ten: http://workoutbodyattack.blogspot.com/2013/06/fbw-full-body-workout.html
    i zastanawia mnie, jeśli chcę zmiejszyć obwód ud, czy powinnam zrezygnować z ćwiczeń siłowych na nogi i zwiększyć ilość aerobów? Mam umięśnione nogi, jednak boję się, że mięśnie będą rosły, a tłuszcz malał i obwód nadal pozostanie taki sam. Dodam, że 2x w tyg. wykonuję ten trening, a raz w tyg 1h zumba, poza tym codziennie się rozciągam lub ćwiczę jogę (15 min). Proszę o radę. Pozdrawiam, Donia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Na każdym treningu rób jedno ćwiczenie na nogi w 3 seriach po 12-15 powtórzeń, a po treningu siłowym dorzuć więcej aerobów, np. rowerek - 20 minut lub skakanie na skakance - 15 minut. Oba te ćwiczenia świetnie wysmuklają nogi :)
      Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź :) Pozdrawiam, Donia

      Usuń
  11. u mnie kawka, zdrowa przekąska typu orzechy albo spacer i już wraca energia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Często korzystam z wielu tych sposobów i zdecydowanie działają :)
    Choć u mnie najczęściej na lekki spadek energii sprawdza się kawa. O poranku i po południu ciężko byłoby mi się bez niej obyć, choć pewnie dlatego, że mam zawsze niskie ciśnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mocna czarna kawa - bez dodatków typu mleko czy cukier. Oraz jakikolwiek ruch - bieganie, rower, spacer czy nawet seria pompek, przysiadów. Co do napoi energetycznych ti zupełnie na mnie nie działają.

    OdpowiedzUsuń