niedziela, 15 września 2013

Kettle swing.

źródło: tumblr.com
W tym tygodniu zrobiłam sobie małą przerwę, bo czułam się naprawdę wyczerpana. Przeprowadziłam tylko jeden trening w tym tygodniu z moim trenerem, ale na więcej nie miałam sił. Potrzebowałam tej przerwy. Jutro jadę na pomiary ciała - tkanki tłuszczowej i masy mięśniowej. Od jutra również rozpoczynam intensywne treningi i wracam do swojego raju. Taka przerwa naprawdę dużo daje. Daje czas na przemyślenia i pozwala zatęsknić trochę za siłownią. Zatęskniłam bardzo i już się nie mogę doczekać jutrzejszego treningu!


źródło: tumblr.com

Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić moje ulubione ćwiczenie. Wykorzystuje ono całe ciało, jak większość ćwiczeń z kettlami. Od początku zaczynałam z 12 kg kettlem i w zasadzie cały czas ćwiczę z nim, nie zwiększając ciężaru. Jest to idealne ćwiczenie, jeśli ma się zamiar schudnąć. To ćwiczenie jest proste, ale bardzo skuteczne. Jeden swing - na całe ciało! Można robić je dosłownie wszędzie. Polecam pomieszczenia bez lustra. Nic nie ma porównania do ćwiczeń z kettlami i nikt mi nie wmówi, że maszyny są lepsze! Tak więc bierzcie kettle w dłoń i machajcie. Efekty przyjdą szybciej niż myślicie. Pomogą Wam zgubić nadmiar tłuszczu, a także szybko wyrzeźbić całą sylwetkę.

Poniżej przedstawiam filmy, na których zobaczycie poprawne wykonanie. Swingi można robić do wysokości klatki piersiowej, ja robię też do momentu, aż kettle znajdzie mi się nad głową. Ale uwaga! Tylko dla zaawansowanych. Musicie to czuć i bardzo uważać, żebyście sobie nie zrobili tym ćwiczeniem krzywdy, gdy wyślizgnie Wam się z rąk (co prawda mi nigdy to się nie zdarzyło). Najpierw mniejszy ciężar, potem stopniowo zwiększamy.

Przy podnoszeniu kettla z ziemi zróbcie przysiad. Całe ćwiczenie wykonujemy w pół przysiadzie. Nie zapominajcie o tym. Odkładajcie kettle na ziemię również mając ugięte kolana.

 
źródło: youtube.pl


W tym ćwiczeniu pracuje całe ciało! Jeden mały kettle a tyle korzyści! Naprawdę polecam.


 
źródło: youtube.pl

17 komentarzy:

  1. bardzo fajne ćwiczenie :) czas chyba wybrać się w końcu na siłownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi naprawdę iteresująco:) Chyba poczytam coś na ten temat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi genialnie wpływać na pupę ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Nawet zwykły przysiad jest dobry na pośladki, a co dopiero taki z obciążeniem. Bardzo dobre ćwiczenie na pośladki :)

      Usuń
  4. fajniutkie ćwiczenia :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a u mnie na siłowni nie ma kettli :( ale dzięki Twojej stronie i pomocy trenerki zaczęłam ćwiczyć z wolnymi ciężarami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Niesamowite uczucie przeczytać taki komentarz. Życzę samych sukcesów :)

      Usuń
  6. na mojej silowni nie ma kettli niestety, ale cos za cos, place za nia grosze ;), a cwiczenie wyglada naprawde intensywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo spodobały mi się te ćwiczenia i właśnie szukam na ebayu kettlebells :D najwyższy czas odłożyć wodę mineralną 5l i zamienić na coś konkretnego!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesujące ćwiczenia ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio strasznie popularne zrobiły się te ćwiczenia, doslownie wszędzie można znaleźć o nich wzmiankę- ale może faktycznie dają rezultaty i nie jest to tylko moda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę, że to tylko "moda". Ćwiczenia z kettlami angażują całe ciało i efekty przychodzą znacznie szybciej niż po ćwiczeniach chociażby ze sztangielkami, które oczywiście również polecam. Każdy musi wybrać coś dla siebie, to co najbardziej lubi. Ja te ćwiczenia uwielbiam, dlatego się z Wami nimi dzielę :)

      Usuń
  10. Czas skończyć wygłupy o głupie wymówki, tylko pójść w końcu na siłownię, i coś ze sobą zrobić :)
    Dzięki za artykuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to! Uwielbiam takie komentarze. Do zobaczenia na siłowni :)

      Usuń
  11. Znając moje zdolności to rozbiłabym sobie kolano tym kettlem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy swingu na szczęście kolana są rozstawione, więc musiałabyś się mocno postarać. Nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz ;) Trzymam kciuki!

      Usuń
  12. Chyba muszę sobie kupić, faktycznie efekty są widoczne na drugim filmiku;)

    OdpowiedzUsuń