środa, 24 lipca 2013

Skłony boczne z hantlami - mięsień skośny brzucha.

 źródło: tumblr.com
W poniedziałek się zregenerowałam. Nie robiłam kompletnie nic. W zeszłym tygodniu zrobiłam chyba tylko jeden dzień przerwy. To był błąd. Wczoraj odczułam tego skutki. Miałam od rana wyjątkowo stresujący dzień. Nerwy zeszły po południu i opadłam z sił. Ale wzięłam się w garść i zrobiłam trening w domu z hantlami 10 kg, więc dobre i to. Późnym wieczorem wyszłam biegać. Jak ćwiczyć to ćwiczyć. 




źródło: zdjęcie własne

Zaczęłam korzystać z aplikacji Endomondo. 
  • Dystans 3.92 km
  • Czas trwania 24m:59s
  • Średnia prękość 6:22 min/km
  • Max prędkość 3:42 min/km
  • Kalorie 275 kcal
  • Min wysokość 32 m
  • Max wysokość 65 m
  • Łącznie w górę 54 m
  • Łącznie w dół 43 m
  • Pogoda Słonecznie



Edit: Dziękuję Wam bardzo za pomoc w komentarzach. To zdjęcie powyżej udało mi się osiągnąć metodą prób i błędów :)



źródło: tumblr.com

Tylko w ten sposób mogę Wam przedstawić mój wczorajszy bieg. Nie znam się jeszcze tak dobrze na tej aplikacji, ale widziałam wiele zdjęć ściągniętych z Endomondo, które przedstawiają w sposób obrazkowy przebyty dystans, czas itd. Ja tego nie umiem zrobić. Jeśli jakaś dobra duszyczka mogłaby mi podpowiedzieć gdzie mogę znaleźć takie ładne zielone endomondowe zestawienie, żebym mogła je wstawić tutaj będę wdzięczna.


Dzisiaj jako, że robiłam trening w domu, robiłam głównie ćwiczenia z hantlami i z obciążeniem własnego ciała. Chciałabym Wam przedstawić ciekawe ćwiczenie na mięśnie skośne brzucha, czyli skłony boczne z hantlami. Poniżej wrzucam filmik z KFD, który obrazuje jak wykonać prawidłowo to ćwiczenie.


źródło: youtube.com

  1. Trzymamy w dłoniach hantle, stajemy w lekkim rozkroku.
  2. Ramiona luźno wzdłuż ciała, plecy wyprostowane wykonujemy skłon w bok.
  3. Po maksymalnym skłonie w bok powoli wracamy do pozycji wyjściowej.
  4. Powtarzamy w drugą stronę.

Inne ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha:

  • skręty tułowia z nogami w górze - leżymy na plecach, podnosimy nogi do pionu jednocześnie je skręcając, wracamy do pozycji wyjściowej, powtarzamy na jedną i drugą stronę
  • przenoszenie piłki - leżymy na plecach, łapiemy piłkę zgiętymi kolanami i przenosimy piłkę z jednej strony na drugą
  • scyzoryk boczny - leżymy na boku, na przedramieniu, wykonujemy skłon w bok, jednocześnie odrywamy stopy i kolana od podłoża, powtarzamy na jedną i drugą stronę
  • skrętoskłony z piłką - siedzimy w siadzie klęcznym, trzymamy piłkę przed sobą i przenosimy je za plecy, powtarzamy na jedną i drugą stronę
  • przyciąganie nóg do klatki - na drążku uginamy kolana i biodra do kąta prostego, przyciągamy nogi wysoko do klatki piersiowej, przenosimy kolana z jednej strony na drugą cały czas mając nogi w górze
  • skręty tułowia w siadzie - bierzemy hantlę lub talerz w ręce, siadamy na macie i uginamy nogi w kolanach, odchylamy się trochę do tyłu, skręcamy się razem z talerzem w lewo, powtarzamy na jedną i drugą stronę

27 komentarzy:

  1. Bardzo lubię to ćwiczenie, bo jest proste a daje niezły wycisk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zastanawiam czy nie wymienić telefonu, który ma ledwo rok, aby móc używać Endomondo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Twój telefon nie obsługuje żadnej z dostępnych aplikacji? Są też inne aplikacje, które działają podobnie do Endomondo :)

      Usuń
  3. Żeby wkleić ''takie zielone'' wystarczy na dany obraz kliknąć na klawiaturze klawisz ''Prt SC'' ,otworzyć ''Paint'' i prawym przyciskiem myszki kliknąć ''wklej'' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Dziękuję :) Już lecę wypróbować :)

      Usuń
  4. Też korzystam z endomondo do biegania i widziałam, że niektóre bloggerki/blogerzy mają wklejony taki link z obrazkiem do ich profilu, jestem ciekawa jak to zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. po wejściu w trening na stronie www masz opcje publikuj (pod kalendarzem po prawej stronie) ja nie udostępniałam nigdy, ale po wejściu w tą opcje widziałam, że jest to możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam właśnie tą opcję, ale byłam pewna, że udostępni mi statystyki z całego miesiąca. No nic. Kombinuję dalej ;)
      Dziękuję za radę! :)

      Usuń
    2. jeżeli na kalendarzu zaznaczysz konkretny trening powinno wszystko być ok ;) tam jest możliwość wstawiania na fb, na maila i inne do wyboru :)

      Usuń
    3. Próbowałam, ale chce mi wstawić cały kalendarz. Złośliwa bestia z tego Endomondo ;)
      Dziękuję za radę :)

      Usuń
    4. W paincie wycięłaś .. :) i tak spróbuję się dowiedzieć jak to zrobić porządnie :P

      Usuń
    5. Tak :D Dzięki. Wygląda w miarę ładnie, ale i tak to nie to, co chciałam :D

      Usuń
  6. fajne ćwiczenia :) ja ćwiczę 4x w tygodniu, więc regeneracja jest ;) dziś dzień treningowy a mnie straaasznie żołądek boli, nie wiem od czego, liczę, że do wieczora przejdzie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze, że regeneracja jest :) Jak boli to trzeba dać mu odpocząć :) Zdrówka życzę :)

      Usuń
  7. regeneracja mega ważna rzecz ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem... :) Sama o tym piszę i daję rady, a sama się do tego nie stosuję... A muszę! Ale dzień bez ruchu to dzień stracony, nie mogę usiedzieć w miejscu :D

      Usuń
  8. wszyscy się chwalą wynikami z endomondo a mój tel z Symbianem nie obsługuje takich aplikacji :(
    z podanych ćwiczeń zazwyczaj stosuje wszelkie skręty tułowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej problemów niż pożytku z Endomondo ;) Albo ja jestem już 'niedzisiejsza' i nie umiem się połapać.

      Usuń
  9. "Wiem, wiem... :) Sama o tym piszę i daję rady, a sama się do tego nie stosuję... " tak to z reguły jest że szewc w dziurawych butach chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie coraz częściej tak robię :) Niedobrze. Czas to zmienić :)

      Usuń
  10. Muszę coś na brzuch zacząć ćwiczyć;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://workoutbodyattack.blogspot.com/2013/07/za-co-kochamy-planki.html Polecam :D

      Usuń
  11. nie lubie cwiczen z hantlami, chociaz wiem, ze są skuteczniejsze, po prostu muszę się przelamac ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Regeneracja jest BARDZO POTRZEBNA. Wczorajszy spinning i dzisiejszy basen były w moim wykonaniu FATALNE. Ostatni raz miałem wolne 13 lipca... Jutro odpoczynek!!!

    OdpowiedzUsuń