wtorek, 2 lipca 2013

Za co kochamy planki!

Większość osób, które są w trakcie albo mają za sobą walkę ze wzmocnieniem mięśni brzucha wiedzą, że robienie tysiąca typowych "brzuszków" dziennie mija się z celem. O wiele większe korzyści przyniesie nam ćwiczenie zwane potocznie "deską", znane również jako 'PLANK'.



źródło: tumblr.com
 

Plank to ćwiczenie, które wykonywane jest w pozycji wyprostowanej - klasycznej - z pozycji pompki, w oparciu na przedramionach lub na wyprostowanych ramionach.




źródło: tumblr.com




Prawidłowa pozycja: proste plecy, ciało w jednej linii, brzuch wciągnięty, wytrzymujemy od 1 minuty wzwyż. Im więcej tym lepiej.

Ćwiczenie może wydawać się nudne, ale jest niezwykle skuteczne. Plank angażuje poprzeczne mięśnie brzucha, mięśnie skośne, całe plecy, ramiona, pośladki. Zaangażowane jest niemal całe ciało. Ćwiczenie jest bardzo bezpieczne, ponieważ nie obciąża kręgosłupa tak bardzo jak tradycyjne brzuszki czy skłony.



 

źródło: tumblr.com



Może być wykonywane również w pozycji bocznej - tzw. side plank, nieco trudniejszy dla początkujących. Ćwiczenie wykonujemy w oparciu o jedną rękę - zgiętą lub wyprostowaną. Doskonałe na pozbycie się boczków.


źródło: tumblr.com

14 komentarzy:

  1. robię to od dłuższego czasu i mogę potwierdzić, daje efekty !

    OdpowiedzUsuń
  2. uwialbiam planka, zarowno klasycznego, jak i bocznego:)! rezultaty sa rewelacyjne, czasami do bocznego dokladam rowniez ciezarki, na jednym sie opieram, a drugi unosze w gore, prostopadle do ciala:)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Planka" poznałam dzięki Ewie Chodakowskiej i w zasadzie już od pierwszego razu pokochałam! Faktycznie ćwiczenie może wydawać się monotonne i proste, jednak przy pierwszy razie naprawdę namęczyłam się, żeby utrzymać ciało w prawidłowej pozycji!

    ---
    zapraszam na www.everyday-fit-and-chic.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Również poznałam to ćwiczenie dzięki Chodakowskiej ;) Zwykła deska jest fajna, ale przy tej bocznej strasznie mnie boli kręgosłup i zrezygnowałam z robienia tego ćwiczenia, bo wyraźnie czuję, że to nie taki "zdrowy" ból mięśni, tylko coś jest nie tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz wyprostowane plecy? Kręgosłup nie powinien boleć, może na zgiętym przedramieniu byłoby lepiej niż na wyprostowanej ręce.

      Jeśli ćwiczenie sprawia ból to trzeba odpuścić, nie ma innego wyjścia :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory nie polubiłam, ale daje efekty :)

      Usuń
  6. Ostatnio chodzę na pilates od około miesiąca dwa razy w tygodniu i przez większość czasu robimy właśnie planki. Bardzo męczące ćwiczenia ale warto. Wzmacnia się nie tylko brzuch ale również ręce i plecy. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że warto. Planki świetnie wzmacniają ciało :)

      Usuń